2016年1月17日 星期日

Day 157: Boston (Mad Max: Fury Road)

Good friend Natalie told me this morning that she should invite me to her home in Arizona this month. It's already too late, and it's really a pity that we couldn't spend time together, but I still feel warm hearing this. :)
早上好朋友Natalie說她應該要邀請我這個月去她在亞利桑那州的家。雖然已經太晚了,而且我們沒辦法一起度過寒假真的很可惜,但是聽到她這麼說還是感到溫暖。

We went to Target this morning, and had lunch at Burger King. This is my second time ever having Burger King, haha. There's no shop near my home or school.
我們今天早上去了目標百貨,午餐吃漢堡王。這是我人生第二次吃漢堡王XD 家裡跟學校附近都沒有據點阿。

Po-Shun asked me yesterday whether I saw Mad Max: Fury Road or not. He watched it on HBO the day before, and he said he thinks it's bad and doesn't understand why people praise it so much.
舅舅昨天問我我有沒有看【瘋狂麥斯:憤怒道】。他前一天在HBO上看了,然後他覺得拍得不好,他無法理解為什麼大家讚聲一片。

I didn't watch it when it was on because I didn't have quota although I've seen the first and second movie of the franchise. I finished watching this afternoon while kids were taking a nap. I think it's good, but I don't like it. It sounds weird, but I guess I don't really like road movie, and it's a little bit too surreal to me. Michael told me to write reviews on it. I'll see, maybe I'll do it tomorrow though it takes a lot of brains to do it, haha.
之前上映的時候沒有看因為我沒有扣打了即使我看過系列第一二集。下午孩子們睡午覺的時候把它看完了。我覺得很不錯,但是我不喜歡。這聽起來很怪,但我猜是因為我沒有特別喜歡公路電影,而且對我來說有點太超現實了。Michael叫我寫心得。看看吧,可能明天會寫雖然要用很多腦力XD

沒有留言:

張貼留言