2016年1月22日 星期五

Day 162: Boston (Blizzard in NY)

What does blizzard in NY have something to do with my trip in Boston? I called Martz bus and made sure that my bus from NY to Scranton is cancelled. However, Greyhound said that my bus from Boston to NY is not cancelled, and if I want to switch to another date, I have to not only go to the station myself, but also pay 20 dollar extra fee...
紐約的暴風雪跟我在波士頓的旅行有什麼關係?我打電話到Martz客運,確認我從紐約到Scranton的客運取消了。然而,灰狗巴士說從波士頓到紐約的車沒有取消,而且如果我想換天,我不但要自己到車站去弄,還要多付20塊的處理費...

Anyway, Amy and I went to Wegmans and the mall in the morning, and I went to South Station to deal with the ticket and went to Taipei Economic & Cultural Offices to get Po-Shun's document for him.
總之,舅媽跟我早上去了衛格門超市還有賣場,然後我去波士頓南站處理票務還有去台北經濟文化辦事處去幫舅舅拿文件。

Now, I ended up paying double the price to go back on Sunday, and I'll have to walk back to school from Scranton bus terminal myself...
最後,我付了兩倍的錢才能在禮拜天回去,然後我還得自己從Scranton巴士總站走回學校...

本日英文習得:
Frogfish (n.):琵琶魚、躄魚科 (跟小孩看Wild Squat學到的)

沒有留言:

張貼留言