2016年1月19日 星期二

Day 159: Boston (Playing With Kids)

The temperature today is -10~-4, and I have to study for TOEFL, so I didn't go outside.
今天溫度負10~負4,而且我要準備托福,所以沒有出門。

Amy said the organization where kids learn swimming at called and said that their heater is broken, so there's no class. Now I officially didn't have any plan to expose myself in the cold weather.
舅媽說孩子們學游泳的機構打電話來說暖氣壞了,所以今天沒有課。現在我真的沒有讓自己暴露在冷天氣的計畫了。

Besides keep studying for TOEFL in the afternoon, I played with kids after they woke up from their nap. We tried to escape from lobster eater and alligator, and I read some books to them.
除了下午繼續準備托福之外,孩子們午覺起來之後我還跟他們玩。我們逃離食人龍蝦還有鱷魚,我還念了一些故事給他們聽。

I really enjoy reading stories. I still remember when I was the only kid in my family who knew how to read, everyone surrounded me and I used my vocal variety to demonstrate the story. How fun was it!!!
我真的很愛讀故事。我還記得當我還是家裡唯一一個看得懂字的小孩,每個人都圍著我,然後我用聲音表情闡述故事。多有趣!!!

Well, as what I said in my speech: things don't always go the way you think they're going to be. If I thought this is the end of a peaceful happy day, I was wrong.
恩,就像我演講說的:事情不像你想的那樣。如果我以為平靜快樂的一天就這樣結束,那我就錯了。

I had a car accident at home!!! I was hit by Terran with their toy car... It was as hurt as being hurt by the cart at supermarket. I checked my heel when I went upstairs, oh, I got a scratch.
我在家出車禍!!! 我被Terran用玩具車撞到... 跟被超市推車撞到一樣痛。上樓的時候查看了一下,喔,破皮了。

Yet after I went downstairs, Kairan said "Hey, why you got that boo-boo?" I didn't answer because Terran would get scolded for it, and he already said sorry, but Kairan kept saying "Did you hurt by Terran?", so Amy asked whether I'm okay. I said "Oh, I got a scratch, but everything is alri... I'M BLEEDING."
但是我下樓之後,Kairan說「為什麼你有傷口?」我沒有回答因為Terran會被罵,而且他已經道歉了,但是Kairan一直不停地說「Terran把你弄受傷嗎?」所以舅媽就問我有沒有怎麼樣。我說「喔,破皮了,但是還...流血了!!!」

Then Terran got scolded, but thankfully there's a doctor in the house. My wound was taken care of within five minutes though it still looks scary and it hurts.
然後Terran就被罵了,但是很幸運的,家裡有個醫生。我的傷口不到五分鐘就被照料好了雖然看起來還是很恐怖而且還是會痛。

The best of all is that it's the first episode of Agent Carter season 2 today, so I'm going downstairs after writing this.
最棒的是今天是【卡特探員】第二季的第一集,所以我寫完這個就要下樓了。

本日英文習得:
1. Bugle (n.):喇叭。唸書給孩子們聽的時候,Terran糾正了我這個我從沒看過的字的發音,而學到的。
2. Boo-boo (n.):小傷口。(我的傷口根本不小阿QQ

沒有留言:

張貼留言