2015年12月15日 星期二

Day 124: Boston (Activity Day)

I experienced kids' regular Tuesday today:Terran's piano class and all of them have swimming class.
今天經歷了孩子們的星期二日常。Terran的鋼琴課還有三個人的游泳課。

Just sitting next to the pool and watching them have their swimming class is so much fun.
光是坐在游池旁看他們上課就很好玩了。

These are kids' activity, but what have I done today?
這些是孩子們的活動,但我今天做了什麼呢?

I watched "Marry Me, or Not?" before their swimming class, and I'm so glad that it's a comedy, not just an usual idol drama or I don't think I can take it now. Everyone thought I was joking about that funny post yesterday saying my life is a soap opera, but my leader sensed something wrong and asked me, so I deleted it. Well, it's probably better if I really marry to the grandson of the owner of Far Eastern Plaza Hotel. However, it won't change my life into an idol drama, but prove that my life IS a soap opera...
在游泳課前我看了「必娶女人」,對於它是喜劇而不是一般的偶像劇感到開心,不然我不覺得我現在承受得住。每個人都以為我昨天PO說我的人生是鄉土劇的動態是開玩笑,但是我的小組長感覺到不對,問了我,所以我把它刪了。其實阿,真的嫁給香格里拉遠東大飯店的孫子搞不好還比較好勒。只是,那也不會讓我的人生變成偶像劇,只是證明我的人生真的是鄉土劇而已...

"We accept the love we think we deserve." - The Perks of being a Wallflower
"因為人們會選擇自認值得愛的人。"  - 壁花男孩

Some people think this quote is too pessimistic, but I think it'll be more pathetic if the truth is that you actually think you don't deserve it...
有些人覺得這句電影台詞很悲觀,但我覺得更可悲的是,如果事實是你根本不覺得自己值得那樣的愛...

Smile is good. I tried to smile so that I wouldn't break down. Is it time to count 100 days to put myself together? Make me miss the movie When a Wolf Falls in Love with a Sheep. It's such a coincidence that Mei-Rong said "Whatever you do I'll support you, but please say 'I can't promise that I'll wait for you.'" which was what Joy said in real life!!! I believe keeping a diary helps counting 100 days, but this is totally different from previous experiences. I didn't really need anything before, but wanted to force myself to focus on something more...
笑是好的,我試著笑才不會崩潰。是不是該數100天來重新整理好心情?讓我想到【南方小羊牧場】XD 巧的是,美蓉說「不管你做什麼我都會支持妳,但請你說『我不保證會等你。』」豈不是Joy說過的話嗎!!! 我相信寫日記對數100天一定有幫助,但這跟以前完全不同。我從來沒有真的需要什麼,只是強迫自己專注在別的事上而已...

Amy happened to tell me to apply for grad school and not waste any more years tonight. Although I don't have the money to go to school, mom said go for it, so I should really take Mei-Rong's suggestion to stop being selfless and think for myself. Maybe, maybe, I don't know.
舅媽今天剛好叫我不要再浪費生命,申請研究所。雖然沒錢讀,但媽咪說申請看看,所以我覺得應該要聽美蓉的建議,停止為別人著想,為我自己打算。或許吧,我不知道。

Start counting today (1)

本日英文習得:
Demote (v.):降級 A word that I know, but forgot when I wanted to use it today. 以前就會,但是今天要用的時候忘了的字。像是棋城被降級,或是玩遊戲輸了等級下降都可以使用。

沒有留言:

張貼留言